Finns det?

Någonting var det. Något som fick hennes hjärta att dunka så hårt att hon trodde det skulle synas. En känsla i hela hennes kropp, en slags trygghet. Hon undrade om hon någonsin skulle få uppleva det igen, utan honom.
                   Hon springer ut mitt i snöstormen för att åka hem till honom bara för att lämna ett brev hon skrivit, så att han ska förstå henne! Han och hon. Du och jag. En orkan och en vulkan. Passar så bra ihop, men ändå inte. Men det är ett band mellan dom, som är så tjockt att inte den vassaste kniven skulle kunna skära av det. Vare sig dom vill eller inte. När någon går iväg, töjer den bara ut bandet - så att när dom ses igen är deras kärlek oändligare än någonsin. 

                        Varförvarförvarför.. Hon ligger och vrider och vänder sig i sängen, med händerna om hennes huvud som snart sprängs av tankar. Helt förtvivlad, utan någon speciell anledning. För hon kan klara det som händer just nu, det vet hon. Det är bara det att... När han är med i bilden igen så blir allt så starkare. Varenda liten känsla blir tusen gånger större, hon känner kärlek, längtan och saknad i hela kroppen. Men hon känner också den där konstiga känslan som hon inte riktigt kan förstå vad det är för någonting.
          Om hon skulle försöka förklara det, skulle hon säga att allt faller på plats när han är där, eller bara när hon hör hans röst. Hon blir galen av att inte veta, om de kanske är menade. Kärleken blir till tystnad, hennes längtan blir till tyngdhet i kroppen och saknaden blir till tårar. Så blir det, på nätterna när hon är själv med tankarna. Själv med sitt hjärta. Ögonlocken börjar bli tunga och hon ger upp kampen om svaret den här natten också... Tänk om hon aldrig får reda på det? Tänk om hon måste leva helt utan honom sen? Vadå, vill hon vara med honom? Hon blir galen igen, men denna gång är hon så trött så hon känner sig bara krossad. Hon viskar "hjälp" ut i tomheten i rummet innan hon lägger ner huvudet mot kudden och tas in i drömmen.. Och vet ni? Inte ens där, slipper hon honom. Godnatt






Kommentarer
Postat av: Diana Stjärna Rasol

Du är duktig på att skriva bruden! Man känner igen sig. ♥

2011-03-10 @ 18:24:49
URL: http://dianarasols.blogg.se/
Postat av: anisa :*

man känner igen sig i texten på vissa delar

om det kommer bli ja och han

hoppas att allt löser sig :* <3

2011-03-10 @ 18:33:06
URL: http://aniisas.blogg.se/
Postat av: tintin

grymt skrivet tjejen!

man känner verkligen igen sej, hoppas allt löser sej, om inte så finns det alltid någon att prata med :)<3

2011-03-10 @ 19:04:04
URL: http://bbum.blogg.se/
Postat av: tintin

måste bara säga att jag började gråta av texten, så grymt!<3

2011-03-10 @ 19:05:20
URL: http://bbum.blogg.se/
Postat av: Emma

Du skriver grymt! Blir tårögd, hoppas allt blir bra! Kram

2011-03-10 @ 19:10:52
URL: http://sexigastesundstedt.blogg.se/
Postat av: patricia

Du skriver jätte bra! hoppas allt löser sig.

2011-03-10 @ 19:18:27
URL: http://patriciajacobs.blogg.se/
Postat av: Caroline

så himla fint skrivet,hoppas allt löser sig och du mår bra tjejen!kram!

2011-03-10 @ 19:34:41
URL: http://sweetkkunghen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättefint skrivet tjejen! Tror att jag vet på ett ungefär hur du känner, och hoppas det ordnar sig! Tänk på att göra saker och umgås med människor som får dig på andra tankar och göra dig glad. :) kram!

2011-03-10 @ 20:02:52
URL: http://Sofiaengqvist.devote.se
Postat av: Anonym

SÅ FINT , hoppas allt löser sig ...<3

2011-03-10 @ 20:03:56
Postat av: Anonym

mycket mycket fint skrivet.

2011-03-10 @ 20:27:45
Postat av: Anonym

Vet precis hur du känner dig, men jag lovar dig att allt löser sig tillslut. Även om det inte känns så just nu, tro mig jag vet vad jag snackar om. <3

2011-03-10 @ 20:46:21
Postat av: D.S

2011-03-10 @ 22:43:34
URL: http://d
Postat av: D.S

Fan vad duktig du är!!

Jättebra skrivet :)

2011-03-10 @ 22:44:24
URL: http://dilvinsipel.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sådär känner jag också just nu. Men jag vet att det går över, hoppas det gör det för dig med. Tänk på att göra saker som får dig på andra tankar och som gör dig glad, tex jag är väldigt mycket med kompisar, både tjejer och killar!

2011-03-10 @ 22:52:24
Postat av: -

Shit. Känner samma , började gråta så hela mascaran rann....men du ska veta att du skriver otroligt grymt och du ska också veta att du är inte ensamm om dom där kännslorna! Puss! skriv gärna mer sånt , <3

2011-03-11 @ 10:24:38
Postat av: Lollo

Oh jag har inte läst en sån här fin text förut, känner igen sig ochså, fin skrivet började nästa gråta, de rann en enda droppe så sluta jag läsa, visste att de skulle rinna mer, så jag tvekade på att läsa igen men ändå hann jag läsa klart allt!<3

2011-03-11 @ 14:39:15
URL: http://bboliie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jättefint skrivet bruden, man känner verkligen igen sig. Det känns bättre om ett tag ska du se! Kram

2011-03-11 @ 15:05:51
Postat av: Anonym

riktigt bra skrivet

hoppas de blir bra!

2011-03-11 @ 16:59:14
URL: http://hhannalinnea.blogg.se/
Postat av: J

jag går igenom samma skit just nu. allt känns bara så sjukt jobbigt. jag vill inte gå att lägga mig. jag har drömt om honom 3 nätter idag nu och jag vaknar upp med tårar varenda morgon. det är hemskt! drömmarna är så verkliga och de får mig att sakna honom mer. varför är det så här? varför? jag orkar inte..

2011-03-12 @ 00:00:20
Postat av: AMANDA

FORTSÄTT KÄMPA! jag har gått igenom samma sak,

men det blir bättre bara om du tror, fortsätt kämpa jag tror på dig tjejen!

2011-03-12 @ 12:37:37
Postat av: a

låter väldigt jobbigt.

jag tror alla förlorar någon i livet, du måste gå vidare!

2011-03-12 @ 17:45:03
Postat av: -

väldigt bra skrivet! jag tror väldigt många känner igen sig i det du skriver och att det finns många som kanske inte vågar skriva ut sina känslor på samma sätt när man bloggar och inte är anonym. Jag går igenom på ett ungefär samma sak nu och det finns nog inget som kan göra lika ont som kärlek kan, även om det är helt underbart när det är bra. jag hoppas det löser sig för dig och blir bra!

2011-03-13 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0